завдання екологічного виховання дітей дошкільного віку
завдання екологічного виховання дітей дошкільного віку
Мета дослідження: вивчити особливості екологічного виховання в ДНЗ і механізми стимулювання цього процесу. Завдання: З’ясувати стан проблеми в педагогічній теорії та освітній практиці. Обґрунтувати основні етапи формування екологічних знань у дітей дошкільного віку. Вивчити стан досліджуваної проблеми в практиці сучасних ДНЗ України. Окреслити шляхи вдосконалення навчально – виховної роботи з формування екологічної свідомості та екологічної культури дошкільнят.
Екологічна культура дітей дошкільного віку є основою знань про морально-етичні норми і правила, що роблять її основним регулятором поведінки. Науковці зазначають, що основними завданнями екологічної освіти в роботі з дітьми є виховання у них: розуміння самоцінності природи (природа може існувати без людини, а людина без природного середовища - ні); усвідомлення себе як частини природи; розуміння того, що у природі все взаємопов'язане; емоційно-позитивного ставлення до навколишнього світу; розуміння неповторної краси природи у всі пори року; активної життєвої позиції, любові та.
Курсова робота на тему: Екологічне виховання дітей дошкільного віку Зміст Вступ. С. 3 – 4 Розділ І. Теоретичні засади дослідження стану екології на. Отож одним із провідних завдань ДНЗ є екологічне виховання підростаючого покоління. Екологічне виховання здійснюється на всіх етапах життєдіяльності дитини, на кожному етапі ставиться певна мета, завдання, добирається відповідна методика з огляду на вікові особливості. Сучасний ДНЗ є першою сходинкою збагачення дітей знаннями про природне і соціальне оточення, знайомство з загальною, цілісною картиною світу та формування науково – обґрунтованого, морального й естетичного ставлення до нього.
Актуальність теми дослідження. Поняття екологія, екологічна небезпека, екологічна криза стали звичними для кожного з нас. Загальновідомо, що екологічний стан довкілля за останні десятиріччя істотно погіршився, що значною мірою позначилося на здоров'ї людини, яке, як відомо, є високочутливим природним індикатором на будь-які екологічні зміни. Тому запорукою збереження життя на планеті стає життя людини в гармонії з природою.
Екологічна освіта дітей дошкільного віку – це ознайомлення дітей з природою, в основу якого покладений екологічний підхід, при якому педагогічний процес спирається на основоположні ідеї та поняття екології [19, с.195]. Екологічне виховання — систематична педагогічна діяльність, спрямована на розвиток екологічної культури особистості [22, с. 6]. Екологічне виховання спрямоване на усвідомлення природної феноменальності людини, яка повною мірою відповідає за життя й умови життєдіяльності на Землі.
Екологічне виховання - систематична педагогічна діяльність, спрямована на розвиток в учнів екологічної культури. Завдання екологічного виховання полягає у формуванні екологічних знань, вихованні любові до природи, прагненні берегти, примножувати її, формуванні вміння і навичок діяльності в природі. Екологічне виховання передбачає розкриття сутності світу природи - середовища перебування людини, яка повинна бути зацікавлена у збереженні цілісності, чистоти, гармонії в природі. Любов до природи слід виховувати з раннього дитинства. "Дітей, що не вміють ще ходити, - писав Г. Ващенко, - треба частіше виносити на свіже повітря, щоб вони могли бачити рідне небо, дерева, квіти, різних тварин.
Екологічне виховання дітей старшого дошкільного віку є актуальною проблемою сучасності, оскільки саме в дошкільному віці закладаються основи екологічної свідомості, екологічної культури, що впливають на поведінку та діяльність людини у природі. Основи свідомості, екологічної культури, формування ставлення особистості до світу природи закладаються в дошкільному дитинстві, що підтверджує вагомість використання цього сензитивного періоду для екологічного виховання особистості. У законі „Про дошкільну освіту” [6] її роль визначається як провідна у формуванні особистості дитини, тому зміст освіти м
«Екологічне виховання дітей дошкільного віку». Студентки IІІ курсу. групи – Д-31(11). Дошкільний вік – найважливіший етап у становленні екологічногосвітогляду людини, передбачає створення передумов гуманної взаємодії зприродним довкіллям. Головною умовою реалізації завдань екологічного виховання є створенняеколого – розвивального предметного середовища, яке сприяє формуванню вдошкільнят екологічної вихованості, яка передбачає набуття уявлень просамоцінність та неповторність компонентів природи, прояв гуманнихпочуттів до живих істот, оволодіння початковими вміннями відчувати красута милуватися нею, виважено поводитися в довкіллі, знати правилабезпечної поведінки в природі.
Eкoлoгiчнe виxoвaння – цe систeмa виxoвниx зaxoдiв, якi спpямoвaнi нa фopмувaння у члeнiв суспiльствa eкoлoгiчнoї культуpи, гумaннoстi, нaукoвoгo oбґpунтoвaнoгo вiднoшeння дo пpиpoди, як дo вищoї нaцioнaльнoї i зaгaльнoлюдськoї цiннoстi. Oб’єкт дoслiджeння – пpoцeс eкoлoгiчнoгo виxoвaння дiтeй дoшкiльнoгo вiку. 6. Пpeдмeтoм дoслiджeння є змiст, фopми тa мeтoди eкoлoгiчнoгo виxoвaння зaсoбaми пpoeктнoї дiяльнoстi. Завдання екологічного виховання – сприяти накопиченню екологічних знань, виховувати любов до природи, прагнення берегти, примножувати її, формувати вміння і навички діяльності в природі. Екологічна філософія закликає нас до самообмежень у стосунках з довкіллям.
Екологічне виховання - це складний педагогічний процес. Він формує систему ставлення людини до самої себе з позиції його ставлення до природи. Так хто ж людина - господар природи або її друг і захисник? Якщо дитина говорить: «Якщо б я був рибкою, я б сказав, що мене не можна ловити, адже я такий маленький. Якщо ви мене знайдете, то мої мама і тато - рибки будуть плакати», - що це, як не початок екологічного виховання? ЕКОЛОГІЧНА СТЕЖКА. У кожної дитини є місце, де він любить грати, - ліс, парк, двір.
- дозволяє вирішувати завдання екологічного виховання дітей, - систематична, регулярно повторювана; - планується і організовується вихователем; - націлена па досягнення освітньо-виховного результату Систематичне навчання на заняттях - важливий засіб освітньої роботи з дітьми дошкільного віку. Сучасна дошкільна педагогіка потребує вдосконалення занять: розширюється і ускладнюється зміст навчання, здійснюється пошук форм інтеграції різних видів діяльності, способів привнесення гри в процес навчання, пошук нових (нетрадиційних) форм організації дітей. Дана тенденція забезпечує якість навчання: індивідуальний підхід до дітей, урахування особливостей їх просування в засвоєння знань і практичних навичок.
Дошкільний вік - самоцінний у розвитку екологічної культури особистості. Сучасні проблеми взаємин людини з навколишнім середовищем можуть бути вирішені лише за умови формування екологічного світогляду у всіх людей, підвищення їх екологічної грамотності та культури, розуміння необхідності реалізації принципів сталого розвитку. З прийняттям законів Російської Федерації «Про охорону навколишнього природного середовища» та «Про освіту» створені передумови правової бази для формування системи екологічної освіти населення. Сьогодні екологічна освіта в світі вважається пріоритетним напрямом навчання і виховання дітей дошкільного віку.
Комментарии
Отправить комментарий