закономірності засвоєння дітьми рідної мови за а богуш

закономірності засвоєння дітьми рідної мови за а богуш


Охарактеризувати закономірності засвоєння граматичної будови мовлення в дошкільному віці. Виявити типові помилки. Ознайомитись з поняттям «дитяче словотворення», розглянути його види, типи, механізми та принципи цього явища.  Література: Богуш А.М., Гавриш Н.В. Дошкільна лінгводидактика: Теорія і методика навчання дітей рідної мови: Підручник / За ред. А.М.Богуш. – К.: Вища шк., 2007. – 542 с. Бенера В.Є., Маліновська Н.В. Теорія та методика розвитку рідної мови дітей.


Закономірності розвитку й навчання дітей рідної мови, управлін-ня мускулами мовного апарату, засвоєння лексичних і граматичних значень, виразності мови, чуття мови, координація в розвитку усної й писемної мови. Методичні принципи навчання. Загальні принципи: уваги до ма-терії мови, розуміння мовних значень, оцінки виразності мови, розвитку чуття мови, випереджувального розвитку усної мови, поступового прискорення темпів збагачення мови.


Основні напрямки до вирішення методичних завдань щодо засвоєння дітьми прийменників та прийменникових конструкцій були запропоновані Н.С. Жуковою, яка вивчала закономірності засвоєння дітьми прийменників; О.М. Гвоздєвим, який описав засвоєння дітьми частин мови за віковими періодами, виділив послідовність засвоєння прийменників дітьми в онтогенезі. Граматичний лад мовлення - це система взаємодії слів між собою в словосполученнях і реченнях.  1. Богуш А.М. Дошкільна лінгводидвктика: Теорія і методика навчання дітей рідної мови в дошкільних навчальних закладах. Підручник / За ред.. А.М. Богуш. Друге видання, доповнене. – К.: Видавничий Дім «Слово», 2011.


Ознайомлюючи дитину із звуками рідної мови треба обов’язково враховувати артикуляційні труднощі їх вимови та її індивідуальні можливості. По –третє, корекційна робота повинна бути направлена на розвиток голосового апарату.  Діти перш за все сприймають інтонацію мови і реагують відповідно цьому. Якщо бесіда проходить в нав’язливому тоні, важко знайти бажаний результат, а можна і взагалі втратити контакт з дитиною.  Мова - невичерпне джерело розумового розвитку дитини, скарбниця всіх знань. К.Д.Ушинський образно назвав рідну мову народним педагогом, наставником і вихователем. Слово виховує, навчає і розвиває дитину.


Принципи засвоєння і навчання дітей рідної мови. Предмет, об’єкт та завдання теорії і методики розвитку мови як наукової дисципліни. Міждисциплінарні зв’язки викладанні теорії і методики розвитку мови: філософський, психологічний, лінгвістичний, педагогічний цикл дисциплін.


– засвоєння закономірностей, принципів та методики розвитку мовлення, мовленнєвого спілкування та навчання грамоти дітей дошкільного віку; – підготовка до практичного здійснення формування мовленнєвої та комунікативної компетенції дітей в сучасних умовах дошкільного виховання; – сформувати уміння і навички планування різних видів роботи з розвитку мовлення: в різних вікових групах, з дітьми різних категорій і за різних соціальних умов; – ознайомити з кращим педагогічним досвідом роботи з розвитку мови й навчання дітей елементів грамоти.  Богуш А.М. Дошкільна лінгводидактика: Теорія і методика навчання дітей рідної мови: Підручник \ А.М.Богуш, Н.В.Гавриш; За ред.. А.М.Богуш. – К.: Вища школа, 2007. – 542с.: іл..


Семінарське заняття 2. Наукові засади методики розвитку рідної мови та ознайомлення з явищами навколишнього життя Навчально-розвивальні можливості даного заняття: Можна дізнатися: про методологічні засади дошкільної лінгводидактики; психолінгвістичні основи навчання дітей рідної мови, закономірності і принципи засвоєння і навчання дітей рідної мови, методи наукового дослідження в методиці.  А. Богуш. - К.: Слово, 2006. Завдання для самостійної роботи: 1. Опрацювати матеріал підручника (сторінки 11-54).


Під мовленнєвою готовністю дітей до оволодіння самостійним писемним мовленням вчені (А. Богуш, М. Вашуленко, В. Гербова, Л. Дейниченко, А. Іваненко, Н. Орланова) розуміють сформованість навичок усного мовлення, навичок використання одиниць мови для мислення, спілкування; усвідомлення знакової системи мови, спеціальні вміння в галузі читання, письма, вміння аналізувати мовні явища.  В дослідженнях Л. Федоренко виділяються закономірності засвоєння дитиною шкільного віку рідної мови


Освоюючи мова, діти опановують її фонетичної стороною. Проголошення слів поступово стає більш правильним, чому сприяє засвоєння звуків рідної мови. Оволодіння звуковою системою мови включає два взаємопов'язані процеси: • формування фонематичного слуху (раніше виникає розрізнення голосних, потім приголосних - твердих і м'яких, глухих і дзвінких, шиплячих і свистячих); • формування вимовляння звуків мови. При сприятливих умовах виховання до кінця раннього віку дитина засвоює всі основні звуки мови. Основні закономірності мовного розвитку представлені в табл. 6.1.


Він образно називає рідну мову « невмирущим джерелом», з якого дитина черпає перші уявлення про довкілля. Рідна мова є загальною основою навчання і виховання дітей у навчальному закладі.  В українській лінгводидактиці проблему мовленнєвого розвитку досліджували вчені А. Богуш, О. Білан, Н. Володага, Н. Гавриш, С. Русова, Л. Фесенко та інші. Навчання рідної мови, за С. Русовою, є головним завданням дошкільного виховання і повинно проводитися за такими напрямками: навчання дітей виразного вимовляння всіх звуків, заучування віршів та їх декламування, слухання дітьми казок та невеликих оповідань за темою та за малюнками.


Розвиток центральної нервової системи дитини – складний процес, що визначається генетичною програмою розвитку та різноманітними впливами зовнішніх факторів на плід і дитину перших років життя. Внутрішній і постнатальний розвиток ЦНС дитини обумовлений поступовим, поетапним включенням еволюційно молодих структур головного мозку, об’єднанням різних регулятивних центрів і провідних шляхів у функціональні системи, основним призначенням яких є забезпеченняжиттєво необхідних функцій [16].


А. М. Богуш. Ranok Publishing House Ltd. 0 Рецензії/відгуки.  антоніми бесіди Богуш виразності вихователя відмінок відповідно вікторини віршів вправи героїв ди дитина дитини ді діалог дієслова дії дітей дошкільного віку дітей рідної мови Діти дітьми дітям діяльність дорослими дорослих дорослого дошкільної освіти дошкільному закладі з’являються забавлянок Залучати дітей Залучення дітей заняття запам’ятовувати запитання за змістом засвоєння Збагачувати словник дітей Зв’язне мовлення звертання звук звуки звуків зміст знайомих казок іграх.


Під мовленнєвою готовністю дітей до оволодіння самостійним писемним мовленням вчені (А. Богуш, М. Вашуленко, В. Гербова, Л. Дейниченко, А. Іваненко, Н. Орланова) розуміють сформованість навичок усного мовлення, навичок використання одиниць мови для мислення, спілкування; усвідомлення знакової системи мови, спеціальні вміння в галузі читання, письма, вміння аналізувати мовні явища.  В дослідженнях Л. Федоренко виділяються закономірності засвоєння дитиною шкільного віку рідної мови


Курс із «Дошкільної лінгводидактики», спрямований на засвоєння студентами закономірностей розвитку мови дітей на різних вікових етапах, оволодіння специфікою педагогічної діяльності, орієнтованої на формування в дітей мовлення й спілкування, опанування методів, форми та прийомів навчання дітей рідної мови.  3. Богуш А. М., Гавриш Н. В. Дошкільна лінгводидактика : Теорія і методика навчання дітей рідної мови в дошкільних навчальних закладах : [підручник] / За ред. А. М Богуш. Електронна версія за посиланням: http://goo.gl/zqpaJp 4. Навчання грамоти дітей дошкільного віку [Електронний ресурс] / Робота з текстом у. ДНЗ // Інтернет-газета. Режим доступу: http://goo.gl/6VlxcR.


Методика розвитку мовлення і. Навчання дітей Дошкільного Віку Української мови. Передмова. Розвиток мовлення на даний момент одна з актуальних проблем дошкільного виховання, адже по тому, як дитина будує своє висловлювання, наскільки цікаво, жваво, образно вміє розповідати і складати, можна судити про рівень його мовного розвитку, про володіння багатством рідної мови і одночасно про рівень його розумового, естетичного та емоційного розвитку.


Освоюючи мова, діти опановують її фонетичної стороною. Проголошення слів поступово стає більш правильним, чому сприяє засвоєння звуків рідної мови. Оволодіння звуковою системою мови включає два взаємопов'язані процеси: • формування фонематичного слуху (раніше виникає розрізнення голосних, потім приголосних - твердих і м'яких, глухих і дзвінких, шиплячих і свистячих); • формування вимовляння звуків мови. При сприятливих умовах виховання до кінця раннього віку дитина засвоює всі основні звуки мови. Основні закономірності мовного розвитку представлені в табл. 6.1.


Дітям старшого дошкільного віку важко дається засвоєння абстрактних понять. Важко дається старшим дошкільникам і засвоєння переносного значення слова. Щоб розкрити сутність та значення лексичної роботи з дошкільниками, її місце в загальній системі мовленнєвої роботи, визначимо основні характеристики слова як одиниці мови. Слово як одна з основних одиниць мови відіграє важливу роль у різних видах людської діяльності - за допомогою слів відбувається формування понять, слово певним чином відображає дійсність. Лінгвісти розрізняють такі обов'язкові


Модель уроку навчання рідної мови в початкових класах за компетентнісним підходом. Кривулина Т.И., Дидактическая игра как средство обеспечения преемственности языкового образования детей старшего дошкольного и младшего школьного возраста.  Знання закономірностей генезису психіки нормі дає змогу розібратись, у своєрідності психічного розвитку дітей з різними відхиленнями психіки, знайти ефективні диференційовані шляхи корекції і компенсації аномалії їхнього психічно-го розвитку і саме таким чином стимулювати тимчасово загальмований хід психіч-ного розвитку дитини.  ня дітей рідної мови: Підручник / За ред. А.М.Богуш. Київ.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

рассказы про кастрацию мужчин женщинами

лира софт 10.6 торрент

антон гломозда 16 дневный практикум