за умов довгострокової рівноваги підприємство на ринку

за умов довгострокової рівноваги підприємство на ринку


Ціною довгострокової рівноваги на конкурентному ринку є ціна беззбитковості. При цьому ціна рівноваги за-безпечує рівність галузевого пропонування споживчому попиту на продук-цію галузі. Процес встановлення довгострокової рівноваги в конкурентній галузі ви-являє феномен парадоксу прибутку: можливість отримати еконо-мічний прибуток у конкурентній галузі є причиною його зникнення у дов-гостроковому періоді.  Встановиться ціна довгострокової ринкової рівноваги – це ціна беззбитковості підприємства, це найменша ціна, за якою у довгостроковому періоді підприємство може лише повертати свої витрати. Воно відповідатиме самій низькій точці на кривій довгострокових середніх сукупних витрат (АТС).


Усі три умови довгострокової рівноваги можна узагальнено сформулювати у вигляді такого рівняння: P = MC = ATC = LAC (ціна = граничні витрати = короткострокові середні витрати = довгострокові середні витрати). Питання 4. Чиста конкуренція та ефективність Є цілий ряд характеристик досконалої конкуренції, які можуть розглядатися як виграшні для суспільства.  3. Розкрийте особливості рівноваги на ринку і фірми у короткостроковому та довгостроковому періодах. 4. Чим відрізняється рівновага ринку і фірми від їх оптимуму. 5. Виведіть аналітично умову максимізації прибутку для будь якої моделі ринку. 6. Виведіть аналітично умову максимізації прибутку для ринку досконалої конкуренції.


За умов будь-якої ринкової структури підприємство намагається максимізувати свій прибуток, вибираючи для цього відповідний обсяг виробництва. Для визначення максимального значення функції прибутку використовуються методи диференціального обчислення. Нехай функція прибутку має вигляд  § вступити на ринок, якщо ; § вийти з ринку, якщо . Довгострокова рівновага конкурентного ринку пов’язана з переливом інвестиційного капіталу із галузі в галузь, і досягається, коли настає галузева рівновага. Сигналом, який спонукає будь-яку фірму до входження в галузь, або надає інформацію про недоцільність перебування в галузі, слугує прибуток, який забезпечується рівноважною ринковою ціною.


Узагальнюючи вищенаведене, умовою рівноваги конкурентної фірми в довгостроковому періоді є рівняння: р = MR = MC = АТСS = АТСL.  Розгляд умов довгострокової рівноваги фірм в умовах досконалої конкуренції свідчить про ефективність досконалої конкуренції як ринкової структури, що можна вивести з наступного: - і “короткострокові” і “довгострокові” середні витрати фірми на одиницю продукції в точці рівноваги мають мінімальне значення – це свідчить про оптимальне використання ресурсів кожною окремою фірмою в умовах досконалої конкуренції. Отже, досконало конкурентний ринок забезпечує ефективність виробництва


Короткострокова рівновага монополістичного конкурента подібна до рівноваги чистої монополії, коли фірма, залежно від рівня витрат виробництва і попиту на продукцію, можу бути як прибутковою, та і збитковою.  А на ринку монополістичної конкуренції ціна перевищує мінімальний рівень довгострокових середніх сукупних витрат: P > LACmin.  Таким чином, недовантажені потужності підприємств та завищені ціни є платою суспільства за різноманітність продукції на ринку, що привносить монополістична конкуренція завдяки диференціації.  12. Повединка фірми за умов монополістичної конкуренції в короткостроковому періоді (графічне пояснення).


в) рівноваги грошового ринку. г) рівноваги товарних ринків. д) всі відповіді правильні. е) всі відповіді неправильні.  Довгострокова рівновага фірми і галузі за умов монополістичної конкуренції. Економічні переваги і недоліки монополістичної конкуренції.  Як зміниться кількість зайнятих на даному підприємстві робітників у разі, якщо ринкова ціна продукції знизиться до 1 грн 50 коп. за 1 од. продукції, а мінімальна погодинна ставка заробітної плати буде встановлена на рівні 7грн 50 коп.? Задачу розв’язати аналітично і графічно. Тести.


Пропозиція фірми в довгостроковому періоді. Тривала рівновага підприємства, галузі, ринку та механізм її підтримки. Ефективність ринку досконалої конкуренції. План практичного заняття. 1.Ознаки і умови досконалої конкуренції, їх формалізація. 2. Конкурентна стратегія підприємств у короткостроковому та довгостроковому періодах: два підходи. 3. Довгострокова рівновага фірми в умовах досконалої конкуренції.  Чи може фірма, яка діє в умовах досконалої конкуренції і яка знаходиться у рівновазі у довгостроковому періоді,мати позитивний прибуток ? а) може, якщо ціна товару перекриває середні витрати; б) не може, тому що в цьому випадку усі форми галузі мають нульовий прибуток


6.6. Обмеження виробника та рівновага конкурентної фірми і галузі у довгостроковому періоді: У довгостроковому періоді фірма розвивається, змінює масштаби виробництва. Кінцевою метою її довгострокової стратегії є пошук економічно ефективного виробництва. Для цього фірма розглядає всю множину технологій виробництва бажаного обсягу -


Рис. 8.7 Довгострокова рівновага фірми на ринку досконалої конкуренції. Рівновага галузі у довгостроковому періоді - це ситуація, коли конкурентні фірми не прагнуть ані вступати в галузь, ані покинути її, а також не намагаються збільшити чи скоротити масштаби виробництва. Це відбувається, коли всі фірми в галузі мають середні витрати (АС), що дорівнюють ціні (Р), тобто кожна фірма покриває свої витрати.  Рис. 8.8 Встановлення довгострокової рівноваги конкурентної фірми. У довгостроковому періоді за умов конкурентної рівноваги економічний прибуток дорівнює нулю. Ця ситуація називається парадоксом прибутку. Мотиви, що приводять до парадоксу прибутку


В умовах довгострокової рівноваги монополістично конкурентна галузь виробляє менший обсяг продукції, ніж за умови досконалої|довершеній| конкуренції|, а середні сукупні витрати окремих фірм і ціна продукції, як правило, вищі. Неефективність використання ресурсів та більш високі ціни на продукцію в умовах монополістичної конкуренції компенсуються тією вигодою, яку одержують споживачі від розширення можливостей споживацького вибору.  Визначте кількість фірм, що діють на ринку в довгостроковому періоді, обсяг випуску кожної з них та ціну рівноваги. Порівняйте величину середніх витрат з їх мінімально можливим значенням. 6. Фірма з функцією загальних витрат TC(Q) = 100 + 10Q + Q2 діє на ринку монополістичної конкуренції.


Процес встановлення рівноваги на ринку: При перевищенні ціни її рівноважного рівня виникає надлишок, при заниженні – дефіцит.(рис.4.2.) Зміни параметрів ринкової рівноваги можуть відбуватись в результаті втручання держави, коли вона встановлює податок на виробників або надає їм субсидію. Виробники розглядають податки як збільшення витрат виробництва, що за інших рівних умов означає скорочення пропонування, крива пропонування зміщується ліворуч.  У довгостроковому періоді така ситуація може стимулювати приплив до галузі нових виробників, а отже , і зростання галузевого випуску. Домашнє завдання. Питання для самоконтролю.  9. Еластичність пропозиції. 10. Яка умова рівноваги на ринку?


Якщо умова рівноваги не виконується, споживач цілеспрямовано змінює структуру споживання, переключає попит з одного товару на інший, послідовно рухається до оптимального стану, в якому змінювати структуру споживання стає невигідно. Ординалістська версія поведінки споживача відкидає необхідність кількісного вимірювання корисності і передбачає лише порядкове ранжирування споживачем множини споживчих наборів.  ПІДПРИЄМСТВА. Виробнича функція задає максимальний обсяг випуску (Q), який може виробити фірма для кожної специфічної комбінації вхідних ресурсів.  Ціною довгострокової рівноваги на конкурентному ринку є ціна беззбитковості.


і рівновага конкурентного ринку у довгостроковій перспективі. У довгостроковому періоді всі види витрат фірми є змінними, фірма може змінити масштаб виробництва, прийняти рішення вийти з галузі, тобто припинити виробництво, або увійти в галузь, тобто розпочати виробництво. Внаслідок вільного входу та виходу фірм їх число в конкурентній галузі змінюється. Оптимальний обсяг випуску, що максимізує прибуток у довгостроковому періоді, визначається за відомою нам двоетапною процедурою. На першому етапі фірма обирає оптимальний обсяг виробництва, для якого ціна буде дорівнювати довгостроковим граничн


За умови, що у витратах або в ринковому попиті не станеться жодних змін, графіки відображають ситуацію рівноваги конкурентного ринку в короткостроковому періоді. В результаті аналізу процесу максимізації прибутку окремою конкурентною фірмою ми визначили, що крива пропонування фірми співпадає з кривою її граничних витрат. Кожна точка на кривій пропонування показує мінімальну ціну, за якою фірма могла б беззбитково продати кожну одиницю продукції . У той же час рівноважна ціна на ринку даної продукції дозволяє фірмі весь обсяг продати за однаковою ціною. Різниця між ринковою ціною та граничними


Відповідно підприємство в умовах монополії зветься монополістом, а ринок, на якому діє монополіст, — монопольним ринком. В умовах чистої монополії галузь складається з одного підприємства, тобто поняття «підпр-во» і «галузь» стають тотожними. Крива попиту на продукт «чистого монополіста» є одночасно кривою ринкового попиту, що завжди має від»ємний тангенс кута нахилу. Існують деякі різновиди монополій.  Механізм установлення рівноваги підприємства в довгостроковому періоді за умов монополістичної конкуренції (МК). Монополістична конкуренція характеризує таку ринкову модель, за якої існує кілька десятків (до 100) фірм, що пропонують подібну, але не ідентичне продукцію.


Засновиник теорії загальної рівноваги. Державне регулювання рівноважної ціни на ринку. Існують ситуації, коли держава втручається у процес встановлення рівноважної ціни на ринку і вводить контроль за цінами шляхом встановлення цінової «стелі» або «підлоги». Цінова «стеля» - це максимальний рівень ціни, за якого дозволяється продавати певний товар. Ця ціна є завжди нижчою за рівноважну, тому на ринку відчувається постійний дефіцит товару.  Як вони пов'язані між собою? 2. Назвіть умови ринкової рівноваги. 3. За допомогою графіка поясніть куди змісться рівноважна ціна за умови зменшення попиту? 4. Поясніть, що таке цінова "стеля" та цінова "підлога"? 5. Хто такі Альфред Маршалл та Леон Вальрас?


Короткострокова і довгострокова рівновага фірми. Якщо покупця при придбанні товару на ринку цікавить, перш за все, його корисність, то для продавця (виробника) центральне місце займають витрати виробництва. Оскільки в умовах довершеної конкуренції виробник практично не може впливати на рівень ринкової ціни, остільки саме рівень витрат виробництва надає визначальну дію і на розмір прибутку, і на можливості розширення виробництва, і на те, чи залишиться фірма взагалі на даному ринку або буде вимушена покинути його.  На ринку довершеної конкуренції граничний дохід завжди рівний ціні, тому умова рівноваги фірми набуває вид МС=Р.


В умовах чистого ринку взаємодіють лише домогосподарства і підприємства. На ринку ресурсів домогосподарства є продавцями, а підприємства — покупцями. На ринку продуктів усе навпаки: підприємства є продавцями споживчих товарів та послуг, а домогосподарства — їх покупцями. Під час продажу своїх товарів суб’єкти ринкових відносин отримують доходи, при купівлі їх — несуть відповідні видатки.  Але довгострокова рівновага, яка відповідає умовам повної зайнятості, не буде досягнута. Вона може відновитися лише з часом, якщо зарплата відреагує на падіння сукупного попиту і, як наслідок, зменшення попиту на ринку праці.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

рассказы про кастрацию мужчин женщинами

лира софт 10.6 торрент

антон гломозда 16 дневный практикум