державна політика в сфері освіти в україні
державна політика в сфері освіти в україні
Державна політика в сфері освіти розуміється як концентроване вираження волі багатонаціонального народу України, спрямованої на задоволення запитів особистості та потреб розвитку громадянського суспільства, держави, родини (з урахуванням економічних можливостей держави). Суб’єктом державної політики у галузі освіти є держава, як сукупність органів публічної влади всіх рівнів апарату управління. Правова основа сучасної державної політики в галузі освіти в Україні складає потужна правова й нормативна база дошкільної, позашкільної, загальної середньої, вищої, післядипломної тощо освіти.
Державна політика у сфері вищої освіти реалізується через освітню управлінську діяльність. Якщо державна освітня політика в основному відображає державну ідеологію, визначає пріоритети та основні принципи і напрямки розвитку освіти, то управлінська діяльність – це цілеспрямований вплив на освітній процес, направлений на досягнення основної освітньої мети, на реалізацію державної освітньої політики, який полягає в сукупності відповідних організаційних заходів, нормативно-правових актів і забезпечує ефективне функціонування системи освіти. Управлінська діяльність у сфері вищої освіти оцінюється
Зага́льна сере́дня осві́та в Украї́ні — державна політика, система заходів, матеріального, практичного та теоретичного забезпечення з надання освітніх послуг у загальних середніх навчальних закладах, а також система навчальних закладів, що надають такий освітній рівень. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2000 року № 1717 у 2001 році розпочався поступовий перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання, який передбачає
Закон України "Про освіту". Розділ I Загальні положення. Стаття 1. Основні терміни та їх визначення. Стаття 2. Законодавство України про освіту. Стаття 3. Право на освіту. Стаття 4. Забезпечення права на безоплатну освіту. Стаття 5. Державна політика у сфері освіти. Стаття 6. Засади державної політики у сфері освіти та принципи освітньої діяльності. Стаття 7. Мова освіти. Стаття 8. Види освіти.
2. Державна політика у сфері освіти визначається Верховною Радою України відповідно до Конституції України і здійснюється органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. 3. Засадами державної політики у сфері освіти є: її обґрунтованість статистичними даними та науковими дослідженнями; забезпечення рівності між закладами освіти у питаннях якості освіти
державно-приватне та державно-громадське партнерство. 3. Реалізація державної політики у сфері професійної освіти забезпечується шляхом: створення правових, економічних та фінансових умов для вільного функціонування та розвитку системи професійної освіти; забезпечення правових гарантій для узгодження інтересів учасників відносин у сфері професійної освіти 3. Іноземці, що перебувають в Україні на законних підставах, та особи без громадянства мають право здобувати освіту в закладах професійної освіти України за кошти фізичних (юридичних) осіб, якщо інше не передбачено законодавством та /або міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
7 розділ 1. державна освітня політика україни на сучасному етапі: виклики, цілі, пріоритети . 10. Адміністративна реформа в Україні ставить нові завдання щодо якісної підготовки кадрів освіти, формування готовності керівників освіти схвалювати раціональні управлінські рішення реалізації державної освітньої політики, що є умовою ефективного розгортання галузевих реформ. Саме у сфері освіти, яка чітко функціонує, формується знаннєвий людський потенціал суспільства, здатний реалізувати стратегічні плани країни, її освітню політику, забезпечити належний рівень. 1 Указ Президента України «Про національну доктрину розвитку освіти» від 17.04.2002 р. № 347/2002. 11.
1. Україна визнає освіту пріоритетною сферою соціально-економічного, духовного і культурного розвитку суспільства. 2. Державна політика в галузі освіти визначається Верховною Радою України відповідно до Конституції України і здійснюється органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. (частина друга статті 4 із змінами, внесеними згідно із Законом України від 16.10.2012 р. N 5460-VI). Стаття 5. Державний нагляд (контроль) за діяльністю навчальних закладів. Державний нагляд (контроль) у сфері освіти здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в галузі освіти.
Державна політика у сфері вищої України не має єдиного підходу до визначення пріоритетів і трактується у різних документах по-різному. Згідно з Державною програмою розвитку освіти в Україні на 2006–2010 роки пріоритетними напрямами визначено європейський рівень якості й доступності освіти; створення системи безперервної освіти, спрямованої на задоволення інтересів громадян у постійному підвищенні професійного рівня відповідно до кон’юнктури ринку праці, соціальний захист, забезпечення потреб суспільства і держави у висококваліфікованих конкурентоспроможних фахівцях; підвищення соціального статусу педагогів; розвиток суспільства на основі нових знань тощо.
Реформування освіти в україні: Державно-управлінський аспект. Навчально-наукове видання За загальною редакцією Н. Г. Протасової. Визначено їх вплив на зміст та основні напрями державної по-літики України у сфері вищої освіти, розкрито націо-нальні особливості державного управління системою вищої освіти. У розділі також обґрунтовано модель державно-громадського управління вищою освітою з урахуванням міжнародного досвіду.
дослідження сучасного стану державної політики у сфері вищої освіти в Україні, аналізу особливостей державного управління вищою освітою в Україні (підрозділи 1.2, 1.3), з’ясування сутності і структури адміністративно-правового статусу ВНЗ як суб’єктів адміністративно-процедурних відносин (підрозділ 1.4). За допомогою спеціально-юридичного і статистичного методів визначено місце та значення адміністративних процедур у сфері вищої освіти (підрозділ 2.1), визначено принципи їх реалізації, уточнено структуру (підрозділ 2.1, 2.2), а також проведено класифікацію та здійснено характеристику окремих в
ДЕРЖАВНА ПОЛІТИКА В СФЕРІ ОСВІТИ: АКСІОЛОГІЧНИЙ ВИМІР П.Г.Давидов доцент кафедри соціально-гуманітарних дисциплін Донецького інституту залізничного транспорту. У статті розглядаються аксіологічна сутність освіти. Досліджуються роль державної освітньої політики у формування ціннісних орієнтирів особистості під час навчання. Аналізується зміни ціннісних орієнтирів сучасної молоді, соціуму, держави та роль освіти в їх формуванні, а також місце самої освіти у ціннісних орієнтирах соціуму. Ключові слова: освіта, цінність, аксіологія, держава, суспільство, освітня політика.
Державна політика в галузі освіти в Україні ґрунтується на: – стратегічних документах розвитку освіти (доктрини, програми, концепції) (насамперед Національна доктрина розвитку освіти) На підставі наведеного аналізу документів, які становлять правову основу сучасної державної політики в галузі освіти в Україні, можна дійти висновку, що в Україні сформована достатня нормативно-правова база щодо впровадження в систему вітчизняної освіти стратегічних завдань освіти для демократичного громадянства, яка охоплює освіту з прав людини, громадянську освіту, міжкультурну освіту та вивчення проблем миру.
Державна політика у сфері вищої освіти реалізується через освітню управлінську діяльність. Якщо державна освітня політика в основному відображає державну ідеологію, визначає пріоритети та основні принципи і напрямки розвитку освіти, то управлінська діяльність – це цілеспрямований вплив на освітній процес, направлений на досягнення основної освітньої мети, на реалізацію державної освітньої політики, який полягає в сукупності відповідних організаційних заходів, нормативно-правових актів і забезпечує ефективне функціонування системи освіти. Управлінська діяльність у сфері вищої освіти оцінюється
інших принципах, визначених Законом України «Про освіту». Державна політика у сфері позашкільної освіти спрямована на: створення умов для здобуття вихованцями, учнями і слухачами позашкільної освіти; збереження та розвиток мережі державних та комунальних закладів позашкільної освіти без права їх перепрофілювання, перепідпорядкування, злиття, передачі приміщень, обладнання, техніки в оренду Іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, здобувають позашкільну освіту в порядку, встановленому для громадян України. Структура позашкільної освіти. заклади позашкільної освіти
Зага́льна сере́дня осві́та в Украї́ні — державна політика, система заходів, матеріального, практичного та теоретичного забезпечення з надання освітніх послуг у загальних середніх навчальних закладах, а також система навчальних закладів, що надають такий освітній рівень. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2000 року № 1717 у 2001 році розпочався поступовий перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання, який передбачає
Освіта належить до найважливіших напрямків державної політики України. Держава виходить з того, що освіта – це стратегічний ресурс соціально-економічного, культурного і духовного розвитку суспільства, поліпшення добробуту людей, забезпечення національних інтересів, зміцнення міжнародного авторитету й формування позитивного іміджу нашої держави, створення умов для самореалі-зації кожної особистості. В Україні створено систему безперервної мовної освіти, що забезпечує обов’язкове оволодіння громадянами України державною мовою, можливість опа-новувати рідну мову національної меншини та іноземні мови.
Комментарии
Отправить комментарий