досконала конкуенція та її ефективність
досконала конкуенція та її ефективність
Чиста конкуренція та її ефективність. Умови формування ринку досконалої конкуренції. Конкуренція — основна риса ринкових відносин. У залежності від засобів її досягнення розрізняють досконалу і недосконалу конкуренцію. Ринкова структура визначається умовами, в яких фірми, що її створюють, конкурують між собою. До цих умов належать: кількість і розмір фірм; характер продукції; контроль над ціною; умови входу і виходу з галузі; доступність інформації. Кожен учасник досконалої конкуренції при прийнятті господарських рішень може виходити лише з ціни, яка задає йому вільний ринок. Досконалий конкур
Умови досконалої конкуренції: велика кількість покупців і продавців на ринку, однорідність продукції, вільний вхід на ринок і вихід з нього, повна інформованість учасників. Попит та пропозиція в умовах досконалої конкуренції. умови взаємодії продавців між собою та покупців між собою, можливість змову учасників; можливість отримання потрібної інформації для визначення поведінки на ринку. Залежно від цього розрізняють такі ринкові структури як чиста монополія, монополістична конкуренція, олігополія, досконала конкуренція. В економічній теорії досконалою конкуренцією називають таку форму організації ринку, за якої неможливе будь-яке суперництво як між продавцями, так і між покупцями.
РОЗДІЛ ІІІ Суспільна ефективність досконалої конкуренції. Ринкова структура, організована на засадах чистої конкуренції, має ряд незаперечних переваг у порівнянні з іншими моделями ринку. Це дозволяє економістам розглядати досконалу ринкову конкуренцію як найбільш ефективну систему розподілу і використання обмежених ресурсів. Аллокативна ефективність: Р = MC. У першу чергу необхідно відзначити, що в умовах досконалої конкуренції ціна товару (послуги) не перевищує його граничних витрат. Це свідчить про те, що ресурси суспільства розподілені таким чином, щоб максимізувати задоволення суспільних
Попит фірми в умовах досконалої конкуренції. 2. Ринкова поведінка підприємства у короткому періоді: максимізація прибутку, мінімізація збитків, закриття фірми. 3. Рівновага фірми в короткостроковому періоді. Рівновага галузі в довгостроковому періоді. 6. Ефективність досконалої конкуренції. 5.1 Ознаки та умови досконалої конкуренції. Попит фірми в умовах досконалої конкуренції. За умов досконалої конкуренції (perfect competition) ринкова ситуація характеризується великою кількістю продавців і покупців того самого товару. Зміни в ціні якогось продавця викликають відповідну реакцію тільки серед покупців, але не серед інших продавців. Ринок відкрито для кожного.
Досконала конкуренція передбачає, що ринок складається з великої кількості конкурентів (виробників, продавців). Вони пропонують покупцям, товарний продукт з однаковими якісними параметрами або ж цілком ідентичні товари. Причому частка кожного з них настільки мала, що практично ніхто не може впливати на ціну ринку.
Монополістична конкуренція та ефективність. Монополістична конкуренція та її основні риси. Недобросовісна конкуренція та форми її здійснення. Ознаки досконалої конкуренції Досконала конкуренція переходить у недосконалу тоді, коли на ринку з'являється монополіст, який має ринкову владу щодо цін, обсягу виробництва та ін. Незважаючи на те, що у перекладі з латинської "моно" означає "один", нині практично не існує ринків, де працює лише одне підприємство, а його товар не має близьких замінників. Тому термін "монополіст" зазвичай вживають тоді, коли прагнуть визначити продавця на будь-якому з ринків недосконалої конкуренції — чистої монополії, олігополії або монополістичної конкуренції.
Ціна в умовах досконалої конкуренції встановлюється не в результаті прояву ринкової влади окремої фірми чи адміністративного диктату. Тільки всі фірми, діючи незалежно і одночасно, можуть вплинути на ринкову ціну. Рівноважна ціна встановлюється на рівні, визначеному граничною корисністю блага для споживача і граничними витратами для виробника. 2. Виробнича ефективність. Р = AСmin. Рівність ціни і мінімальних середніх витрат показує, що виробництво в умовах досконалої конкуренції організовується технологічно найбільш ефективним способом. Конкуренція змушує фірми мінімізувати витрати (інакше вони будуть витіснені з ринку) і встановлювати ціну, відповідну цим витратам.
Досконала конкуренція. Визначення ціни на продукцію та розмірів її виробництва пов'язане, перш за все, із обсягом попиту на товар та наявністю конкурентів, що виробляють аналогічний товар. Залежно від рівня конкуренції на ринку продавців розрізняють: ринки досконалоконкурентні, чистої монополії, монополістичної конкуренції та олігополії. Досконала конкуренціяозначає такий стан на ринку товарів або послуг, коли вплив кожного учасника економічного процесу на діяльність ринку настільки малий, що він не впливає на загальні умови функціонування ринку та на ціни. У другій половині XIX ст. відом
Ефективність ринку досконалої конкуренції. Більшість економістів підтримують думку, що чисто конкурентна економіка веде до найбільш ефективного використання обмежених ресурсів суспільства, тобто економіка конкурентних цін прагне розподілити обмежену кількість ресурсів так, щоб максимізувати задоволення потреб. Умова довгострокової рівноваги слугує основним доказом того, що економіка конкурентних цін прагне використати обмежені ресурси суспільства ефективно. P=LATСmin=LMC. Ефективне використання ресурсів вимагає виконання двох умов: виробничої ефективності та ефективного розподілу ресурсів. Вир
У цьому ринок досконалої конкуренції автоматично реагує зміну споживчого попиту розширенням чи згортанням виробництва, а тому цей тип ринкової структури розглядається економічної наукою як еталон ефективності. Список літератури. 1.Агапова І.І. Макроекономіка: Курс лекцій.
Ефективність ринку досконалої конкуренції. Більшість економістів підтримують думку, що чисто конкурентна економіка веде до найбільш ефективного використання обмежених ресурсів суспільства, тобто економіка конкурентних цін прагне розподілити обмежену кількість ресурсів так, щоб максимізувати задоволення потреб. Умова довгострокової рівноваги слугує основним доказом того, що економіка конкурентних цін прагне використати обмежені ресурси суспільства ефективно. P=LATСmin=LMC. Ефективне використання ресурсів вимагає виконання двох умов: виробничої ефективності та ефективного розподілу ресурсів. Вир
8.1. Конкуренція, її сутність та основні функції в ринковій економіці. 8.2. Моделі досконалої та недосконалої конкуренції. 8.3. Монополізм, його природа, типи, форми та наслідки. 8.4. Конкурентна та антимонопольна політика. 8.1. Конкуренція, її сутність та основні функції в ринковій економіці. Ринок – це організаційна структура, в якій існує певний порядок. Силою, якою упорядковуються взаємовідносини між виробниками та споживачами, виступає конкуренція. Конкуренція в перекладі з латинської мови означає „зіштовхуватися” чи „стикатися”. У ринковій економіці конкуренція – це суперництво, боротьба між виробниками товарів та послуг за кращі, економічно вигідні умови виробництва та реалізації продукту.
Досконала та недосконала конкуренція. Конкуренція (від латів. concurrere - змагатися) - змагання між учасниками ринкового господарства за кращі умови виробництва, купівлі і продажу товарів. Ознаками ідеального ринку (ринку ідеальної конкуренції) є: відсутність вхідних і вихідних бар'єрів у тій або іншій галузі виробництва; відсутність обмежень на кількість учасників ринку; однорідність однойменних представлених продуктів на ринку; вільні ціни; відсутність тиску, примуси з боку одних учасників по відношенню до інших. - падіння ефективності економіки. Основні форми конкуренції і їх ознаки представлені в таблиці 1. Таблиця 1. Форми конкуренції і їх ознаки.
Досконала конкуренція сприяє уніфікації і стандартизації продукції. Вона не враховує повною мірою широкий діапазон споживчого вибору. Тим часом у сучасному суспільстві, яке досягло високого рівня споживання, розвиваються різноманітні смаки. Споживачі усі більше не тільки враховують утилітарне призначення речі, але і звертають увагу на її оформлення, дизайн, можливість пристосувати її до індивідуальних особливостей кожної людини. Все це можливо лише в умовах диференціації продуктів і послуг, що повязано, однак, із підвищенням витрат їхнього виробництва.
Вступ. Оцінка та аналіз ефективності діяльності є запорукою розвитку транспорту, адже являє собою можливість робити правильні речі правильно. Постановка проблеми. Показники ефективності оцінюють шлях досягнення кінцевого результату, При ефективному веденні господарювання виникає потреба макси-мального задоволення зростаючих потреб за рахунок раціонального використання обмежених ресурсів. Ме-та. Розкрити поняття ефективності діяльності підприємства, визначити основні фактори впливу на неї. сфо-рмувати систему показників оцінки ефективності перевезення пасажирів залізничним транспортом. Аналіз д
Ефективність в умовах досконалої конкуренції. Досконала конкуренція дозволяє розподілити обмежені ресурси таким чином, щоб досягти максимального задоволення потреб: P = MC. Дане положення означає, що фірми будуть виробляти максимальний обсяг продукції до тих пір, поки МС ресурсу не будуть рівні ціні, за яку його вдалося купити. При цьому досягається не тільки висока ефективність розподілу ресурсів, і максимальна виробнича ефективність. Досконала конкуренція змушує фірми виробляти продукцію з мінімальними середніми витратами і продавати за ціну, що відповідає цим витратам. Графічно це означає,
Досконала конкуренція – форма організації ринку, при якій абсолютно відсутні всі види боротьби як між продавцями, так і покупцями. Ринок досконалої конкуренції має такі характерні риси: 1. Значне число виробників та споживачів, кожний з яких має незначну частку в загальному обсязі продажів чи споживанні продукції ( менш 1%). Тобто, одна фірма може задовольнити лише мізерну частку попиту на дану продукцію, тому збільшення чи зменшення обсягів виробництва однієї з фірм не впливає на загальну ринкову ситуацію. Це – основна риса конкурентного ринку.
Комментарии
Отправить комментарий